Wild wild world

Igår var jag duktig och städade hela lägenheten.
Var tvungen att göra nånting. Låg bara här på soffan och mådde illa och var yr i huvudet.
 
Anledningen är att våra nya grannar röker inomhus och all äcklig lukt kommer in till vårt vardagsrum.
Fruktansvärt !
Jag är väldigt känslig mot lukter annars oxå så ni kan ju tänka er att jag får panik här.
Står verkligen inte ut.
Hjälper tyvärr inte att vädra heller då ventilationen gör att det bara blir värre.
Ta mej härifrån !
 
Ska åtminstone inte vara hemma hela dagen idag.
Tilda kommer sen och då ska vi hitta badbyxor/badblöjor till Olle som ska börja på babysim.
Mysigt =)
Sen ikväll blir det kryddparty hos moster Marie. Så slipper vara hemma idag hehe !
 
Igår gjorde jag älgfärsbiffar för första gången.
Vi har ju fått älg av Oskars föräldrar då det var en rackare som blev påkörd och sen skjuten på deras mark.
I alla fall så har jag aldrig gjort det innan men tyckte nog att det blev helt okej.
 
 
Färsen blandade jag med gul lök, svartpeppar, salt, lite senap, ströbröd som svällt i grädde och en skvätt viltfond.
 
 
Såsen gjorde jag på mjölk, grädde, viltfond, lite soja, salt, svartpeppar och rödvinbärsgelé.
Redde av såsen med maizena.
 
Många tipsar om lite fläskfärs i smeten pga att älgkött är så magert men jag stekte biffarna först i stekpannan tills dom fått fin färg. Sedan slängde jag in dom i aluminiumfolie i ugnen tills dom blev precis klara. Då blev dom saftiga som bara den !
Allmänt | |
Upp