Crafts and so on

Jag blev så sugen på att göra mitt egna kakfat efter att ha sett en föredetta jobbarkompis version.
Blev så himla fint och jag hoppades att jag skulle kunna fixa det jag oxå !
 
Jag började med att beställa delarna till kakfatet från Make and creates hemsida.
Valde en klassisk silver i gammal stil och en med oval ring i antiksilver.
Sedan blev det loppisjakt efter dom perfekta faten.
Nej då, så noga är det inte. Hitta tre eller två fat som du själv tycker passar bra ihop.
Jag tog tre "klassiska" fat i gammal stil och sen hittade jag ett set med tre stycken fat som är i stort sett nytt skulle jag gissa på.
Använde dock bara två av dom faten =)
 
Själva borrningen trodde jag skulle vara svårast men det gick väldigt bra.
Satte tejp i mitten av faten och markerade sen ut mitten.
På ett ungefär. Det var det svåraste haha !
Man ska använda maskeringstejp egentligen men vi hade ingen så tog vit eltejp.
Funkade bra det oxå.
Borret köpte jag oxå på Make and create och vi blötte det med lite vatten emellanåt.
Satte faten över en tejprulle så att det inte skulle bli märke i skärbrädan vi hade under.
Smart att ha en skärbräda eller nån planka du inte är rädd om ifall borret går igenom lite.
Hellre en skärbräda en matsalsbordet haha =)

Sen är det bara att sätta ihop alla delar.
Man får med en instruktion på alltihopa när man beställer delarna.
 
Kommer definitivt göra flera.
Så kul att ha något unikt som ingen annan har och känna att man gjort något själv är ju alltid kul.
Oskar var så snäll som hjälpte mej, enklare om man är två.
Nån måste hålla fast fatet när den andra borrar !
 
 
 
 
 
Vill börja använda dom direkt ! Synd att jag precis fyllt år, hade varit perfekta till sånt kafferep jag hade haha ! 
Den fina trälådan fyndade jag i Ullared faktiskt =)
 
Allmänt | |
Upp